Guidance in content marketing

Guidance in content marketing

De beste voersamenstelling

Content marketing is een essentieel onderdeel van de moderne bedrijfsvoering. Helaas is niet elke ondernemer hiervan doordrongen. Content Marketing is het maken en verspreiden van waardevolle en relevante content die aansluit bij de behoefte van je doelgroep. Je kunt hierbij denken aan tekst maar ook aan afbeeldingen, foto’s, video’s, animaties en uiteraard combinaties. Vergelijk het met voer: je kiest die ingrediënten die samen het beste voer voor je kudde opleveren. Wij helpen je graag bij het samenstellen van dat voer!

Wat is content marketing

Content marketing is het geheel aan “inhoud”  zoals tekst en beeld die gemaakt worden voor de diverse online kanalen. Het bedenken, maken en inzetten van die inhoud doe je niet zomaar. Je spreekt heel doelgericht je doelgroep aan met een bepaalde boodschap. Je gebruikt de klantreis van jouw bezoeker. De inzet van content op een gefundeerde manier is content marketing.

Klantreis

Wat is het belang van content marketing?

Content marketing is een onderdeel van je hele online marketing strategie. Het werkt ook nauw samen met zoekmachine optimalisatie. Door het maken van waardevolle en relevante content die aansluit bij jouw doelgroep maak je je website en andere online kanalen waardevoller voor die doelgroep. Ze kunnen jouw bedrijf en producten beter vinden en je lost een of meerdere problemen voor jouw doelgroep op door de vragen die zij hebben te beantwoorden.

Welke content kennen we dan?

De content die je kunt gebruiken is heel erg afhankelijk van je doelgroep en je kanaal. Het is dan ook heel divers. Meest bekend zijn natuurlijk gewoon de teksten en afbeeldingen op jouw website. Hieronder een opsomming van veel meer mogelijkheden van content:

  • Teksten en afbeeldingen
  • Blogs en Vlogs
  • Webinars, trainingen en cursussen
  • Video’s en Animaties
  • Case studies, cases en referenties
  • E-books en Whitepapers
  • Infographics
  • Checklists
  • Podcasts

Eigenlijk is alle inhoud die we bewust maken voor een kanaal met een boodschap voor de doelgroep content.

Jouw website als centrale hub

Door te zorgen dat je in alle content verwijst naar jouw website, wordt dit een echt visitekaartje en krijg je meer bezoekers. Zo haal je meer rendement uit de berichten die jij deelt in de sociale media. Verder is dit ook goed voor de zoekmachine optimalisatie (SEO). Jouw website richt je namelijk ook zo in dat daar je conversie plaats vindt. Content die je inzet over de diverse kanalen draagt daar aan bij. Dat geheel is dus content marketing.

Plaatsen, monitoren en bijsturen

Het is erg belangrijk om de doelen die je hebt vastgesteld te meten en vervolgens te analyseren. Dus vraag je af wat je wilt gaan meten en waar je op wilt gaan sturen. Zorg ervoor dat je continu blijft verbeteren. Pas zaken aan en kijk wat het effect is. Leer er van en pas een volgende element aan. Bedenk bij alles dat je meerdere contactmomenten nodig hebt voordat er conversie optreedt. Gemiddeld genomen moeten mensen jouw bedrijf 7 keer gezien hebben voordat ze iets bij je zullen afnemen. Gebruik daarvoor alle kanalen en mogelijke content.

E-mail marketing

Door het inzetten van e-mailmarketing kun je als bedrijf direct in contact komen en blijven met klanten en prospects. De resultaten zijn meetbaar en verder is het een betaalbaar middel. Als non-profit organisatie kun je het middel gebruiken om belangrijk zaken te communiceren naar je leden. Bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwsbrief.

Hulp bij jouw contentmarketing

WebShepherd kan jou op veel manieren helpen bij content marketing. Van het opzetten van een contentstrategie, het invullen van een contentplanning tot hulp bij het schrijven en plaatsen van content. Of jouw bedrijf nu in Boxmeer, Cuijk, Gennep, Horst, Venlo, Venray of in de gemeente Bergen ligt wij kunnen jou helpen.

Neem contact op, als je eens een keer vrijblijvend wilt brainstormen over content marketing.
 

Onze referenties